Թեմա 28-29-30

Մայիսի 10-13՝ Հեղինակային կրթական ծրագրի մայիսյան հավաք
Պատրաստվե՛ք ներկայացնելու․
Թեմա 28. Հայոց մեծ եղեռնը
ա/ «Ցեղասպանություն» հասկացությունը
բ/ Հայերի ցեղասպանության երիտթուրքական պետական ծրագիրը
գ/ Մեծ եղեռնը
դ/ Մեծ եղեռնի հետևանքները /բանավոր, էջ 122-128, նաև այլ աղբյուրներ/․
Թեմա 29. Մայիսյան հերոսամարտերը․
ա/ Սարդարապատի ճակատամարտը
բ/ Բաշ Ապարանի ճակատամարտը
գ/ Ղարաքիլիսայի հերոսամարտը /բանավոր, էջ 148-152, նաև այլ աղբյուրներ/
Թեմա 30. Հայկական մշակույթը 19-րդ դարի 2-րդ կեսին և 20-րդ դարի սկզբին․
ա/ Կրթություն
բ/ Գիտություն  /բանավոր, էջ 154-159, նաև այլ աղբյուրներ/․

Առաջադրանք․
1․ Ե՞րբ և ո՞ր փաստաթղթով է տրվել ցեղասպանության իրավական ձևակերպումը։ Ըստ այդ փաստաթղթի՝ ո՞ր գործողություններն են որակվում որպես ցեղասպանություն։

Ցեղասպանության տեղմինը 1914 թ․ շրջանառության մեջ է դրել Հրեական ծագումով Լեհ պրոՖեսոր Ռաֆայել Լենկինը։1948 թ․ դեկտեմբերի 9-ին Միավորված Ազգերի Կազմակերպությունը ընդունեց <<ցեղասպանության հանցագործության կանխման և դրա համար պատժի մասին>> կոնվենցիան։ Ըստ դրա ցեղասպանությունը սահմանվում է որպես միջազգային հանցագործությունը ցեղասպանությունը մարտկանց որևէ խմբի կազմակերպված բնաջնջում է։


2․ Բացի հայերից, ուրիշ ի՞նչ ժողովուրդներ գիտեք, որոնց նկատմամբ երբևէ իրականացվել է ցեղասպանություն։

Բացի հայերից ցեղասպանություն է իրականացվել Հրյաների գնչունների երկրեդ համաշխարային պատերազմի ժամանակ ոչնչացնումը։1975-79 թ․թ․ Կամբոջացիների ոչնչացումը։1904 թ․ Ռուանդայում զանգվածային ջարդը։ 1995 թ․ Բոսնիացիների զանգվածային սպանդը։


3․ Պատմական ի՞նչ նշանակություն ունեցան Մայիսյան հերոսամարտերը։ Պատասխանը հիմնավորե՛ք փաստերով։

1918 թ․ մայսի սկզբին Բաթումիում սկսվեցին Թուրք անդրկովկասյան հաշտության բանակցությունները որտեղ թուրքերը կողոպտական պահանջներ ներկայացրին և ընդադեցին բանակցությունները։Մայսի 15-ին Թուրքական զորքերը հանկարցակի հարցակվեցին և գրավեցին Ալեքսանդրապոլը։Մայսի 21-ին գրավեցին Սարդարապետ գյուղը իսկ մայսի 22-ին սկսվեց Սարդարապետի ճակատամարտը։ Հայկական ուժերը հետ վերցրեցին Սարդարապատը։Հերոսամարտը ստացավ համաժողովրդական բնույթ դրանից հետո մարտեր տեղի ունեցան Բաշապարանում։ Մայսի 24-28-ին ահեղ մարտեր տեղի ունեցան ղարաքիչիսնայի մոտ։Ռղջ Հայ ժողովրդի և Հայ ազգային միասնության հաղթանակն էր։Մայսյան հերոսամարտերը։Հիմք դարձան Հայաստանի պետականության համար այդ օրերին հռչակվեց Հայաստանի անկախությունը։


4․ Թվարկե՛ք 19-րդ դարի 2-րդ կեսի և 20-րդ դարի սկզբի բնական գիտությունների հայ ներկայացուցիչներին և հայագետներին։ Ներկայացրե՛ք նրանց գործունեությունը
/բլոգային աշխատանք/․

19-րդ դարի 2-րդ կեսի Հայագետներից են Մամուրյանը,Շանշյան, Աղայան, Պերպերյան, Մալխասյանցն և այլն։ Մխիթարյան միաբանության անդամ Ղևոնդ Ալիշանը ստեղծեց պատմա աշխարհագրական ,աշխատությունները, 45 հատոր հայագիտական գործեր։ Մաղաքիա Օրմանյանը <<Ազագապատում>> աշխատության մեջ ներկայացրեց Հայ յեկեղեցու պատմությունը։Մկրատիչ Էմինը թարգմանեց Հայ պատմիչների երկերը։Գարեդին Սրվանձտյանը մեծ գործ կատարեց բանահուսության ասպարեզում հայտնա <<Սասնածռեր>> եպոսը։Մանում Աղբեղյանը ուսումնացիրեց Հայ գրականությունը։Հրաչյա Աճառյանը մեծ գործ կատարեց Հայոց լեզվաբանության բնագավարում։ Գունավոր հեռուստատեսության հեղինակը Հովհասննես Աղամյաններ։ Անդրեաս Արծրունին ուսմունասիրել է Կովկասի օգտակար հանածոների հանքավայրերը։

Leave a comment